Position Tracking Mon Ami on PredictWind

lördag 2 april 2016

Åter på Sicilien för påskarbete med spår av Etna.

Jag är åter på Sicilien 21 mars 2016 för att sjösätta vår segelbåt Mon Ami Of Sweden som stått på land i Riposto sedan oktober förra året.
Jag blir hämtad av min pappa, Kjell Warnqvist på Catanias flygplats. Mina föräldrar har lägenhet i Giardini Naxos så det blir kul att hälsa på dem också under denna sjösättningsresa.

Snön pryder vulkanen Etnas topp på över 3000 meters höjd men här nere är det vårligt och solen värmer skönt i slutet av mars. Det skall bli över 20 grader varmt idag.

Etna är inte bara vacker hon skitar ned också i form av vulkanaska. Hela däcket på Mon Ami är fullt i aska så vi får ta spade och dammsugare innan vi ens kan börja spola av med vatten.


 Vulkanaska från Etna på däck.
Den enkla plastpressäningen har klarat sig över vintern tacklare alla tampar som jag spände över och de ryckdämpande gummibanden i öljetterna. Fendrarna ligger på däck så vi kan vaxa skrovsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv kommentar här...