Position Tracking Mon Ami on PredictWind

onsdag 20 juli 2016

Hittar en grundstött motorbåt

På morgonpromenaden med vår hund Theo så går jag högst uppe på muren som skyddar hamnen i Ajjacio på Korsika. Precis när vi skall ta trappan ned längst in emot land så ser jag en motorbåt som ligger och slår mot land. Styrpulpetbåten har uppenbart drivit iland och ingen människa syns till. Jag blir först orolig att någon skulle ligga i båten eftersom motorn är nedfälld så har den förmodligen inte slitit sig från förtöjningen utan kanske så har någon ramlat överbord!
Jag skyndar mig in till Capiteinier-kontoret på marinan och rapporterar. Tre man skyndar sig upp på muren för att få koll på läget. De konstaterar snart liksom jag att ingen människa är ombord så jag lämnar dem åt deras bergningsförsök. Jag hoppas de anmäler till sjöräddningen så de åtminståne kan söka av viken utanför Ajaccios hamn så ingen f.d bptförare ligger där och ropar efter hjälp.
Det finns inget mer för mig att göra så Theo och jag går tillbaka till vår segelbåt Mon Ami för avfärd norrut längs Korsikas västkust. Vi kommer att hålla extra utkik när vi lämnar hamnen i Ajaccio.

Grundstött motorbåt utanför Ajjacio hamn på Korsika.


Theo och Louise Warnqvist.

Oscar Warnqvist och mamma Louise Warnqvist på middag i Ajjacio på franska Korsika.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv kommentar här...