Position Tracking Mon Ami on PredictWind

tisdag 28 juli 2015

Seglar över Italienska "hålfoten", Taranto bukten.

Från Gallipoli så seglar vi över Tarantobukten som utgör "hålfoten" på Italienskastöveln.
Vi går över till Ciro Marina och seglatsen blir ca 50 distansminuter lång. I sju knop så tar det ca 7 timmar. 
Ciro Marina blir vår första hamn i Calabrien. Här är det vanligt att städerna längs kusten har tilläggsnamnet "Marina" och det indikerar att det finns en äldre by inåt landet och oftast befäst meden ringmur uppe på en kulle som var den ursprungliga staden.
Ciro marina är ansett att ha de bästa vinerna i Calabrien vilket vi väl fick avsmaka.
Vi tog en ankardrink på en av alla barer på stranden innan vi gick upp i staden för att fixa ett Vodafone Simkort för Italienskt Internet. Väl inne i butiken upptäckte jag att min mobiltelefon var borta. Jag hade haft den i fickan på shortsen så Louise rusar tillbaka till baren vi varit på. När jag möter upp henne i hamnen så vinkar hon glatt med min återfunna mobil. Den hade glidit ur fickan i soffan på baren.
Nu har vi både internet och mobiltelefon!


Vi avnjöt en Svensk silllunch med Matjesill som Louises syster Christine varit snäll och tagit med till Korfu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv kommentar här...