Position Tracking Mon Ami on PredictWind

torsdag 18 juni 2015

Mountin Bike cykling på Skopelos i Grekland

Själv så är jag inte helfrälst på cykling men Peter Furster, Mikael Olsson och Jonas Persson har alla cyklat Vätternrundan med sina 30 mil. Det märktes skillnad och vi andra fick många bra råd.
Vi hyrde riktigt fina Mountin Bike cyklar på Skopelos.
Skopelos har höga berg med serpentinvägar och bra cykelstigar. Lägsta växeln krävdes i uppförsbackarna men vi gjorde säkert 40-50 km/h nedför. Jag möte en sopbil i nedförsbacken som tappade en vattencistern som rullade på mitt bakhjul när jag cyklade utför i säkert 40 km/h. Som tur var lyckades jag hålla balansen. Man vill inte trilla i sådan fart med bara shorts och T-shirt även om jag hade hjälm.
Trots incidenten kan jag efter denna härliga men krävande cykling faktiskt tänka mig att cykla Mountin Bike igen. Gärna på Skopelos eller något annat exotiskt ställe.
Sören Augustsson får extra hjälp i uppförsbackarna av starka Peter Furster och Mikael Olsson.

Cykel marodörerna på Skopelos: Mikael Olsson, Jörgen Lindahl, Peter Furster, Sören Augustsson, Mats Warnqvist och Jonas Persson. Från Hammarö och Karlstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv kommentar här...